اخبارDOTA2
نوشته شده توسط : علی

DotA2

ابتدا سعی میکنم  مقداری براتون درباره این پروژه توضیح بدم و سپس ترجمه ای از پرسش و پاسخی که بین ICEFROG (قورباغه یخی) سازنده بازی DotA و چندی از طرفدارها داشت رو براتون بگم:

فکر کنم اواخر 2009 بود که تریلی از یک بازی پخش شد که تو اولین نگاه شخصیتهای بازی شباهتهای بیش از حد زیادی به هیروهای دوتا مثل VoiDیا butcher داشتن، یه جای اون تریلر نوشته بود که هیروهای آشنا در محیطی تازه!  همونطور که میدونین این بازی HoN نام گرفت.شاید برای بعضی از شما خوانندگان این سوال پیش اومده باشه که  مگه DotA کپی رایت نداره؟! در پاسخ شماها باید بگم که خیر ندارد چون DotA یک نوع زیرمجموعه از warcraft3 بحساب میاد.

از همون سال بود که شرکت valve به icefrog پیشنهاد داد که به تیمی برای ساخت بازی به اسم DotA2 بپیونده و این پیشنهاد شروعی بود برای ساخت این بازی البته یک سری دعوا هم بین سران دو شرکتblizzardو valve شروع شد هر دو شرکت معروف (valve همون سازنده counter و Half_lifeهست) و (blizzard سازنده Warcraft) وارد بحثهای حقوقی شدن و blizzard یک شکایت منتشر کرد علیه valve اما از اونجایی که DotA کپی رایت نداشت تا امروز این شکایتها به جایی نرسید. دست آخر مدیر شرکت Blizzard گفت ما انتظار بیشتر ی از valve داشتیم و از این جور حرفا...

حالا میرسیم به بعضی از پرسشهایی که در وبلاگ DotA2.com (وبلاگ رسمی این بازی) منتشر شده. سعی کردم براتون مهمترین پرسشها و پاسخها رو بنویسم:

*آیا من میتونم همچنان با سایر دوستام این بازی رو انجام بدم حتی اگه من تو اروپا باشم و دوستانم تو آمریکا؟!

_ بله ما میدونیم خیلی از مردم دوستان گوناگونی در مناطق مختلفی از دنیا دارند و هدف ما فراهم کردن شرایطی هست که این افراد به سادگی بتونن با یکدیگر در حال بازی و ارتباط باشن پس اطمینان داشته باشین که ما بیشترین سعی و تلاشمون میکنیم تا این هدف محقق بشه.

*به چه سخت افزاری برای اجرای بازی نیاز داریم؟!

_ فعلا ما سقفی برای حداقل سیستم مورد نیاز برای بازی تعیین نکردیم اما اطمینان داشته باشین که ما سعی میکنیم طوری بازی رو طراحی کنیم که اشخاصی که دارای کامپیوترهای قدیمی هستن یا مراکز بازیهای شبکه ای (گیم نت خودمون!) هم بتونن از بازی لذت ببرن اما کسایی هم که سیستمهای قوی تر و بروز تر دارن هم میتونن از نهایت کیفیت بازی لذت ببرن

*یکی از مشکلاتی که وجود داشته قطع ارتباط در وسط بازی بود آیا در این بازی میشه دوباره به بازی برگشت؟!

_ بله این اولین چیزی بود که در بازی جدید به فکر ما رسید بطوریکه اگه وسط بازی یکی از پلیرها از بازی بیرون رفت کس دیگه ای هم میتونه غیر از خود اون پلیر وارد بازی بشه و بازی رو بجای اون شخص ادامه بده اما یه چیز جالبتر اگه کسی هم پیدا نشد میتونین از AI (هوش مصنوعی بازی) بخواین بجای اون بازیکن بازی روادامه بده! (با این یکی خودم خیلی حال کردم!)

*آیا سیستم آموزشی برای بازی در نظر گرفته شده یا همونچیزی که DotA دیدیم مپ AI؟

_ بله البته وجود داره برای بازی این قسمت بعلاوه ی کنترل های مختلفی که شما میتونین داشته باشین همینطور سطوح مختلف دشواری برای قسمتهای مختلف مثلا کسی که می خواد تو farm کردن مهارت پیدا کنه میتونه سطح کنترل لاین هوش مصنوعی رو بالا ببره تا اینجوری شاهد دیناید های بیشتری از یونیتها توسط هوش مصنوعی باشه.

*در مورد ریپلی های این بازی بیشتر توضیح بدین.

_ شما میتونین تو ریپلی ها قسمت بخصوصی رو ببینین یا به عقب برگردونین جلو بزنین ریپلی رو حتی میتونین با زدن کلیک روی یک بازیکن زاویه دوربین رو طوری ببینین که اون زمان بازی برای خودش تنظیم کرده بود !

*آیا ما هنوز هم میتونیم از بعضی از مهارتها و حقه ها مثل کنسل کردن یک لول در حین زدن استقاده کنیم؟!

_ البته خیالتون راحت در مورد کلید مخصوص هر لول هم ما یه تیم قوی داریم که بهترین و راحت ترین حالت رو برای شما ها فراهم کنن.

 

 

در آخر دوستان یه نکته رو یادآوری میکنم با تو جه به اینکه بازی با سیستم steam عرضه میشه اینطوری که بنظر میاد امکان انجام بازی آنلاین در سرورهای اصلی شرکت سازنده بازی برای نسخه های غیراصل وجود ندارد

 




:: موضوعات مرتبط: مپ DOTA , متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 1554
|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: